This is a free Purot.net wiki
  • View:

4. Eri aloihin ja ammatteihin tutustuminen somen avulla

Discuss & brainstorm

Discussion is not allowed for anonymous users. If you have an account, please login.

Toisella asteella ammatillisten neuvottelukuntien roolia työelämälähtöisen oppimisen suunnittelussa ja toteuttamisessa tulisi kirkastaa. Edustajat voisivat suunnitella alakohtaisen työssäoppimisen tukemiseen sivuston, jolla kertovat näkemyksistään ja kokemuksistaan sekä vastaavat opiskelijoiden kysymyksiin.
anonymous   (12.11.2012 10:54)

- Yliopistollahan on jo tarinoita tarjolla (videot). TATilla on omia ammattivideoita.
- juutuupiista voi löytyä mitä tahansa (ei välttämättä suosistus)
- tsekkaapa erilaiset opojen verkkohankkeet (tuli naapuriryhmästä), mie oon sinne kirjautunutkin, mutta en muistA nimeä - googlatkaapa!
kayttaja4   (09.11.2012 14:13)

Monta twiittiä = paljon asiaa :)

Ja twitteriin linkki siihen pidempään tekstiin.
hponka hponka   (09.11.2012 14:09)

- Totta on, että pitkiä tekstejä ei lueta. Tilalle lyhyitä vidoita juutuuppiin
- Enpä minä osaa tuohon enää lisä. Mitäpä siellä twittterissä voisi tehdä?
- 140 merkki/twiitti -> ei mittään.
kayttaja4   (09.11.2012 14:08)

- Tekstinä olevat uratarinat eivät aina aukea - ehkäpä alan kolutuksesta voisi välittää somen kautta reaaliaikaista kuvaa esim. lentokeneasennuksen opetuksesta lekohallista (määrättyin aikoina)
- Yliopisto-opiskelijoita on tutkmuksen mukaan 10 % toimintakyvyttömiä.
- Asiantuntijaryhmien perustaminen FB:iin
kayttaja4   (09.11.2012 14:01)

- Pyydetään vanhoilta opiskelijoilta uratarinoita ja pyydetään nykyisiä osallistumaan keskustelemaan
- Lyskalaiset haluaa pysyä em. jutussa ihan omana yhteisönään, koska homma ei toimi, jos siellä on mukana oman porukan ulkopuolisia.
- Kova ristiriita siitä saako osallistua muiden juttuihin. Menee huutamiseksi.
Sihteeri on kyllä sitä mieltä, että yhdeltä koululta ja sen entisiltä opiskelijoilta ei ehkä tule kovinkaan kattavasti eri alojen uratarinoita. Ehkä ammatteihin tutustumiselle voisi olla oma ryhmä, johon voi kuulua laajemmaltikin porukkaa.

- Kunkahan moni entisistä opiskelijoista tosiasiassa liittyy ryhmään? Kaikkihan sinne tulevat - kaikki rakastavat entistä lukiotaan.
kayttaja4   (09.11.2012 13:55)

Likers
hponka

-Aika paha näin äkkiä jatella, kun ei ole käytännön kokemusta.
-Voisiko ammattinetin linkittää johonkin some-jutskaan.
-Voisi ehkä hakea sosiaalisessa mediassa olevien eri alojen ammattilaisten kokemuksia alasta (koulutus, työllisyys,..)
-Pitäisikö etsiä joitain ammatinvalintaan liittyviä blogeja tai keskusteluja?
- Blogien ja keskusteluiden kautta voisi löytyä AVOn lisäksi muitakin testejä
- Jotain vertaistukeakin voisi hakea toisista saman asteen opiskelijoista
kayttaja4   (09.11.2012 13:47)