This is a free Purot.net wiki
  • View:

1. Tiedotus ja neuvonta

Discuss & brainstorm

Discussion is not allowed for anonymous users. If you have an account, please login.

Pedanetti on ohi. Wilmassa on huonoa että ei voi laittaa word tai power. Linkittäminenkin hommaa.
Ohjaus on muutakin kuin neuvojen antamisesta. Dialogisuus on kuitenkin kasvotusten tärkää.
Miten face? Siellä voi olla kumpaakin. Riippuu mitä oppilas tarvitsee. Jos esim. opiskelija on ristiriitaisessa tilanteessa kumpaa valitsisin. Tärkeää on myös pohtia ratkaisukeskeisesti ohjauksen problematiikkaa.
POHDITTAVA MITÄ ON OHJAUS!!
kayttaja1   (09.11.2012 14:14)

Likers
hponka

Tiedotusta on pedanetissä. Sieltä voi myös laittaa vastauksia. Sähköpostissa voi neuvoa. Wilma on neuvontaan liittyvästi huoltajille ja oppilaille.
kayttaja1   (09.11.2012 14:08)

Pitäisi tehdä jokin systeemi,esim. miten yliopisto ja ammattikorkea olisi jotenkin samalla logiigalla. Oppijan verkko on tulossa. Sinne on koottu yhtenäisesti tietojen haku..toivottavasti.
Verkkoneuvonnassa voisi olla samaanaikaan monta yhteydessä, haaste.
kayttaja1   (09.11.2012 14:01)

Miten tiedotus ja neuvonta liikkuu somessa?
Kotisivut voivat olla tiedotusta varten. Siellä voi olla tieto pienemmästä ryhmästä jostain tiedottamassa tai neuvomassa.
Slidien levittäminen on mielenkiintoista..
Esim. alppinisteille- dorpbox
kayttaja1   (09.11.2012 13:55)

Mikä on tiedotuksen ja neuvonnan ero?
Tiedotus on yksisuuntaista ja neuvonta on vuorovaikutteista.
Tiedotus on isommille ryhmille ja neuvonta henkilökohtaisempaa, täsmällisempää.
Tiedotus voisi olla pedanetissä ja neuvonta..esim. wilmassa ja facessa(suljetturyhmä).
kayttaja1   (09.11.2012 13:48)